倉智敬子は、1957年に京都で生まれ、高橋悟は、1958年に大阪で生まれた。
1年違いで、しかも京都と大阪で生まれた二人にとっては、この会場は、ホームグラウンドとも言えるかもしれない。
部屋に入ると、格子で区切られた、真っ白な空間が来場者を迎える。
Kurachi Keiko was born in Kyoto in 1957, Satoru Takahashi, was born in Osaka in 1958.
A one-year difference, yet for the Kyoto and two people who were born in Osaka, this venue might also say that home ground.
When you enter the room, separated by a grid, it is pure white space greet visitors.
部屋の向こう側に抜けるルートは、一本道で限られており、否応なく、そのルートを進まざるを得ない。
途中、大きな石が置かれており、まるで禅寺の石庭のようだ。
Route to exit on the other side of the room, it is limited by a single road, inevitably, I have no choice but to proceed the route.
The middle, a large stone has been placed, it's like a rock garden of Zen temple.
本来は、広々とした空間なのに、格子によって区切られて、束縛感を感じる。
我々の社会も、そのようなものだ。
Originally, even though a spacious space, and are separated by the grating, you feel a sense of bondage.
Our society also, but such things.
最後のコーナーには、この美術館の敷地で見つかった、ある意見が書かれたチラシをイメージして展示があった。
At the end of the corner, was found in the grounds of the museum, there is opinion there was an exhibition with the image of a flyer that was written.
(Translated by Google Translate)
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