2015年の5月に、京都の狩野派展、PARASOPHIA: 京都国際現代芸術祭、KYOTOGRAPHIE 京都国際写真祭 2015、光悦寺などを訪れたときの記録。 In May 2015, I visited to Kano school of Kyoto exhibition, PARASOPHIA: Kyoto International Contemporary Arts Festival, KYOTOGRAPHIE Kyoto International Photography Festival 2015 and Koetsuji so on.
2015年6月6日土曜日
PARASOPHIA - アリン・ルンジャーン Arin Rungjang
タイのバンコク生まれのアリン・ルンジャーン。
蛍を連想させる展示と、その反対では、”骨、本、光、蛍”という映像作品が映されていた。
Arin Rungjang of Thailand in Bangkok born.
Exhibition and reminiscent of firefly, in the opposite, "bone, this, light, firefly" had been projected video work called.
一見、結びつきそうもない4つのテーマが、1つの映像作品として紹介されていく。
At first glance, the four theme unlikely ties, will be introduced as one of the video work.
骨とは、ルンジャーンの祖母の骨、本当は、オランダ人が書いたタイについての本を意味している。
ルンジャーンは、この作品を作成する為に、京都を訪れたという。
The bone, bone grandmother of Rungjang, really, which means a book about Thailand Dutch wrote.
Rungjang, in order to create this work, that visited Kyoto.
こちらは、2013年のヴェネチア・ビエンナーレで発表されて、大きな話題になった作品、Golden Teardrop。
Here, work which is presented at the Venice Biennale of 2013, became a big topic, Golden Teardrop.
みる方角によって、違った様子が見えてくる。
小さなものが集まって、大きな集団を作り、それがいろいろな様相に見える、ということに、いろいろな意味合いが込められている。
By direction to see, how differently it comes into view.
Small is gathered, to make a large population, it looks to the various aspects, to the fact that, various implications are rice.
(Translated by Google Translate)
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