2015年の5月に、京都の狩野派展、PARASOPHIA: 京都国際現代芸術祭、KYOTOGRAPHIE 京都国際写真祭 2015、光悦寺などを訪れたときの記録。 In May 2015, I visited to Kano school of Kyoto exhibition, PARASOPHIA: Kyoto International Contemporary Arts Festival, KYOTOGRAPHIE Kyoto International Photography Festival 2015 and Koetsuji so on.
2015年8月16日日曜日
狩野派 桃山時代の狩野派展 Kano School - Kano School of Momoyama Period
私が出会った、京都の部族。次は、狩野派だった。
2015年の春に、京都国立博物館で、桃山時代の狩野派、という展覧会が行われた。
この展覧会では、室町時代に将軍家の絵師として誕生した狩野派が、桃山時代に狩野永徳という巨星を失い、その後、江戸幕府の御用絵師となるまでの時代に、焦点を当てている。
狩野派というと、どうしても、狩野永徳、狩野探幽、というビッグネームがすぐに思い浮かぶが、この展覧会では、二人はむしろ脇役だ。
この展覧会を見ていると、そうした桃山時代の狩野派たちだけでなく、狩野派という絵師集団そのものへの関心が高まっていく。
会場に展示された絵師たちの作品をたどりながら、京都に生まれ、やがて江戸に移り、江戸時代の美術界を独占した、狩野派について、考えていきたい。
I have met, Kyoto tribe. Next was the Kano school.
In the spring of 2015, at the Kyoto National Museum, Kano school of Momoyama period, exhibition that has been made.
In this exhibition, the Kano school was born as a painter of the Shogun in the Muromachi era, lost the giant star called Kano Eitoku in the Momoyama period, then, in the era of until the Edo Shogunate patronage painter, it's focused.
If you say Kano school, absolutely, Kano Eitoku, Kano Tanyu, but come to mind immediately big name that, in this exhibition, two people's supporting role rather.
If you have seen this exhibition, not only Kano us of such Momoyama period, go solidified interest in the artist group itself called Kano.
While tracing the artist who works that have been exhibited at the venue, born in Kyoto, eventually moved to Edo, was dominated the art world of the Edo era, for Kano school, I want to think of.
(Translated by Google Translate)
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