2015年12月13日日曜日

KYOTOGRAPHIE - フランシス・ウルフ Francis Wolff


フランシス・ウルフは、ナチスによるユダヤ人迫害を逃れてニューヨークに渡った亡命ドイツ人。

友人と共にブルーノートを創設し、自らは演奏するアーティストらの写真撮影を行った。


会場となったのは、かつて生糸と酒を扱っていた嶋臺の屋敷を利用したギャラリー。

薄暗い酒屋の棟と、生糸を扱っていた開放的な棟が、一つになったユニークな構成の屋敷。


ジャズ・ファンには堪らない、数々の名盤のジャケットが、老舗の壁に所狭しと展示されている。


ジャズというテーマのせいだろうか、他の会場よりも多くの人が訪れていた。特に、若い人々の姿が目に付いた。


クラウディオ・コルッチによる展示構成も素晴らしい。

1920年代のベルリン、1950〜1960年代のニューヨーク、そして現代の京都が、この会場の中で、見事に融合しているように思われた。

Francis Wolf, exile Germans went to New York to escape the Jews persecuted by the Nazis.

And founded the Blue Note together with friends, himself was carried out the photography of artist et al play.

It became the venue, gallery using the mansion of Shimadai that was once dealing with raw silk and sake.

Dim and tow liquor store, open-minded tow had been dealing with raw silk, unique configuration of the mansion became one.

Unbearable to the jazz fan, a number of name record jacket, has been exhibited crowdedly on the walls of the long-established.

I wonder because of the theme of jazz, a lot of people than any other venue was visiting. In particular, the figure of the young people with the eyes.

Exhibition arrangement according to Claudio Colucci also great.

1920s Berlin, 1950-1960's New York, the modern has taken over the traditional Kyoto, in this venue, appeared to be in perfect fusion.

(Translated by Google Translate)

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