KYOTOGRAPHIE で、最後に訪れたのは、四条大橋からすぐのところにある、村上重ビル。
1階はカフェで、地下が会場になっていた。
この会場では、1981年コンゴ生まれのボードワン・ムアンダのユニークな作品が、スライド形式で展示されていた。
コンゴには、カラフルなスーツを着こなして街中に集う、サプールと呼ばれる人々がいる。
コンゴは、フランス領だったが、フランスの人々が持ち込んだファッションが、地元の人々に影響を与え、アフリカ人らしい、原色を使ったファッションが流行するようになった。
この展覧会が終わり、東京に戻ってきてから、本屋でこのボードワン・ムアンダのサプールの写真集をよく見かけるようになった。
確かし、黒人たちがカラフルなスーツを着ている、というイメージは、人々の心に訴えかけるものがある。
In KYOTOGRAPHIE, I visited the last, there is just a from Shijo Ohashi, Murakami heavy building.
The first floor is a cafe, underground had become the venue.
In this venue, unique piece of Baudouin Mouanda of 1981 Congo born, was exhibited in slide format.
The Congo, gather in the city to dress colorful suits, there are people called Sapeurs.
Congo, which was a French territory, fashion that brought the French people, affect the local people, seems to African people, fashion using the primary colors have come to the epidemic.
This exhibition is the end, after coming back to Tokyo, began to see well the photo collection of Sapuru of tBaudouin Mouanda in the bookstore.
Certainly, the black people are wearing colorful suits, the image that, there are things that appeal to people's hearts.
(Translated by Google Translate)
0 件のコメント:
コメントを投稿